Regulamin

REGULAMIN PRZEWOZÓW – KB TRANS

Niniejszy regulamin, dotyczący pasażerów, klientów firmy KB TRANS. Regulamin został wydany zgodnie z art. 4 ustawy z dnia 15 listopada 1984 roku Prawo przewozowe                (Dz.U z 2020r poz. 8). Przewóz pasażerów przez firmę KB TRANS (zwanego dalej Przewoźnikiem) odbywa się zgodnie z następującymi warunkami:

 

Dział I Postanowienia ogólne

  • 1 Użyte w regulaminie określenia należy rozumieć:

Przewoźnik – firma KB TRANS wykonująca przewóz,

Kierowca – osoba uprawniona do kierowania pojazdem silnikowym,

Bilet – dokument upoważniający do przejazdu oznaczonej w nim osoby na jednej wskazanej trasie w określonym terminie i za określoną cenę za jeden przejazd.

Pasażer – osoba korzystająca z  usługi przewozu na podstawie uiszczonej kwoty za przejazd/zapłaconego biletu,

Bagaż – rzecz ruchoma zabierana przez podróżującego do pojazdu,

Klient – osoba dokonująca rezerwacji przejazdu,

Umowa przewozu – umowa polegająca na tym, że jedna z jej stron -Przewoźnik- zobowiązuje się do przewiezienia osób lub rzeczy w ramach prowadzonej działalności, a druga strona -Pasażer, Klient- do zapłaty w zamian za to wynagrodzenia,

  • 2 Pasażer automatycznie zawiera umowę przewozu poprzez rezerwację terminu wyjazdu formą SMS, e-mailem, telefonicznie lub wiadomością na fanpage firmy KB TRANS.
  • 3 Dzieci i młodzież do ukończenia 18 roku życia mogą podróżować wyłącznie za pisemną zgodą obojga rodziców lub prawnego opiekuna.
  • 4 Przewoźnik nie ponosi odpowiedzialności za osoby małoletnie bez prawnego opiekuna jak również osoby pełnoletnie, w chwili kiedy znajdują się poza busem.
  • 5 Wsiadanie i wysiadanie z pojazdu jest dozwolone wyłącznie w miejscach określonych przez strony umowy oraz wskazanych przez kierowcę pojazdu.
  • 6 Pasażer, który dokonał rezerwacji zobowiązany jest do punktualnego stawiennictwa w miejscu uzgodnionym z Przewoźnikiem. Czas oczekiwania Kierowcy na Klienta pod wskazanym, wcześniej umówionym adresem odbioru to maksymalnie 10 minut od momentu przyjazdu pojazdu. Następnie Kierowca odjeżdża. Klient w takiej sytuacji ma obowiązek uiszczenia całości kwoty wskazanej formą SMS, e-mailem lub wiadomością na fanpage przez firmę KB TRANS za zareezerwowany i potwierdzony przejazd na konto bankowe wskazane przez firmę KB TRANS w terminie do 7 dni od momentu planowanego przejazdu.
  • 7 W przypadku postoju na stacjach paliw, każdorazowo pasażer zobowiązany jest poinformować kierowcę o oddaleniu się od pojazdu oraz powrócić do pojazdu w czasie określonym przez Kierowcę.
  • 8 Kierowca nie będzie oczekiwał na pasażerów, klientów nie stosujących się do wyżej wymienionych postanowień. Powyższe dotyczy przystanku początkowego, przystanków pośrednich, postojów na trasie przejazdów oraz postoju w miejscu przesiadki do innego pojazdu. Brak obecności pasażera w chwili odjazdu traktowany jest jako rezygnacja z przejazdu.
  • 9 Pasażerowie mają obowiązek zapięcia pasów bezpieczeństwa podczas podróży.
  • 10 Rezerwacja wybranego miejsca w busie jest możliwa /o ile wcześniej to samo miejsce nie zostało zarezerwowane przez innego Klienta/ za dodatkową opłatą wskazaną przez Przewoźnika formą SMS, e-mailową lub wiadomością na fanpage firmy KB TRANS.
  • 11 Pasażer jest zobowiązany do uiszczenia opłaty biletu w kwocie wskazanej w formie SMS, e-mailowo lub wiadomość na fanpage przez firmę KB TRANS. Uwaga! Wskazana cena za bilet zawsze dotyczy tylko jednego przejazdu.
  • 12 Godziny planowanych przyjazdów i odjazdów mogą ulec zmianie. Pasażer zostanie niezwłocznie poinformowany o takiej zmianie wiadomością SMS, e-mailowo, telefonicznie lub wiadomością na fanpage przez firmę KB TRANS.
  • 13 Przewoźnik nie gwarantuje realizacji całej trasy przewozu jednym pojazdem. Możliwe są zmiany pojazdu w trakcie realizacji przewozu.
  • 14 Przewoźnik zastrzega sobie możliwość modyfikacji trasy przejazdu. Przewoźnik ma prawo powierzenia wykonania części lub całości przewozu podwykonawcom. W przypadku ustanowienia podwykonawców, Przewoźnik odpowiada za działanie bądź zaniechanie własne, wyłącznie w zakresie dotyczącym realizacji przewozu.

 

Dział II Bagaż

  • 15 Limit przewożonego bagażu przypadający na jedną osobę to dwie torby lub walizki do 40 kilogramow łącznie oraz bagaż podręczny do 5 kilogramów. W przypadku przekroczenia wskazanej ilości bagaży, Kierowca ma prawo odmówić zabrania bagaży.
  • 16 Przewoźnik, Kierowca zastrzega sobie prawo do odmowy przewozu bagażu o dużych rozmiarach, jeżeli stwierdzi, że bagaż ten nie zmieści się do pojazdu lub też zagraża bezpieczeństwu przewozu pasażerów.
  • 17 Z przewozu środkiem transportu wyłączone są rzeczy: niebezpieczne mogące wyrządzić krzywdę osobom lub mieniu lub rzeczy, których przewóz jest prawnie zabroniony. W przypadku uzasadnionego podejrzenia kierowca może sprawdzić na każdym etapie podroży czy zawartość bagażu nie narusza powyższego wyłączenia. Kierowca dokonuje sprawdzenia w obecności podróżnego przewożącego bagaż, lub gdyby okazało się to niemożliwe w obecności osoby przybranej do tej czynności. W razie ujawnienia powyższego koszty związane ze sprawdzeniem przesyłki ponosi podróżny przewożący bagaż.
  • 18 Rzeczy szczególnie cenne (m.in gotówka, papiery wartościowe, biżuteria, elektronika) powinny być przewożone jako bagaż podręczny.
  • 19 Kierowca wydający bagaż nie jest zobowiązany do sprawdzenia czy osoba zgłaszająca się po odbiór bagażu jest do tego uprawniona.
  • 20 Za przedmioty pozostawione w pojeździe po zakończeniu podróży przewoźnik nie ponosi odpowiedzialności.

 

Dział III Odpowiedzialność z tytułu zaginięcia bagażu

  • 21 Przewoźnik nie ponosi odpowiedzialności za rzeczy przewożone pod nadzorem podróżnego, chyba że szkoda powstała z winy Przewoźnika.
  • 22 W razie utraty bagażu niezwłocznie należy poinformować o tym Kierowcę prowadzącego pojazd, w celu potwierdzenia utraty, a następnie dokonać zgłoszenia poprzez kontakt telefoniczny z firmą KB TRANS.

 

Dział IV Obowiązki Przewoźnika

  • 23 Przewoźnik odpowiada za przewóz pasażerów do miejsca określonego w umowie zawartej pomiędzy stronami.
  • 24 Jeżeli z jakiejkolwiek przyczyny niezależnej od Przewoźnika, nie jest on w stanie dowieźć pasażera do miejsca przeznaczenia własnymi pojazdami, zapewnia przewóz zastępczy.
  • 25 Przewoźnik nie ponosi odpowiedzialności za szkody powstałe z przyczyn od niego niezależnych, w szczególności takich jak:
  1. Wypadki lub kolizje drogowe powodujące opóźnienia na trasie autobusu;
  2. Pożar, uszkodzenia dworca autobusowego;
  3. Wyjątkowo trudne warunki atmosferyczne;
  4. Zastosowanie się do żądań policji i innych uprawnionych organów;
  5. Akty wandalizmu i terroru;
  6. Śmierć lub wypadek na drodze;
  7. Zamknięcie drogi, objazdy, wyjątkowe natężenie ruchu;
  8. działanie żywiołów;
  9. Inne okoliczności niezależne od przewoźnika oraz dalsze skutki wyżej wymienionych sytuacji;
  • 26 Przewoźnik nie ponosi odpowiedzialności za szkody, sytuacje powstałe w przypadku, gdy pasażer nie zgłosi się do busa po postoju przeznaczonym na przerwę czy odpoczynek.
  • 27 Przewoźnik zastrzega sobie prawo do zmiany środka transportu, terminu odjazdu itp. w sytuacji, kiedy z przyczyn od niego niezależnych okaże się to konieczne.

 

Dział V Naruszenie porządku

  • 28 Urządzenia służące do odtwarzania dźwięku, lub sprzęty grające pasażerów w tym instrumenty muzyczne nie mogą być używane w trakcie podróży. Pasażerowie mogą słuchać własnych odbiorników pod warunkiem, iż nie są one słyszalne przez innych.
  • 29 Zabrania się zajmowania miejsc oraz pozostawania w pojeździe pasażerom będącym pod wpływem alkoholu, narkotyków, lub innych substancji podobnie działających jak również leków oddziałujących na aktywność psychoruchową.
  • 30 Zabronione jest picie alkoholu w pojeździe oraz zażywania substancji odurzających.
  • 31 Zabrania się palenia tytoniu, papierosów elektrycznych i innego rodzaju papierosów w pojazdach.
  • 32 Zabrania się wyrzucania w czasie jazdy z pojazdów jakichkolwiek przedmiotów.
  • 33 Osoby uciążliwe dla podróżnych jak również nie stosujące się do regulaminu mogą być usunięte ze środka transportowego w dowolnym momencie przejazdu przez Kierowcę. W takiej sytuacji pasażerowi nie zostają zwróconne żadne pieniądze z tytułu zapłaty za bilet jak również wypłacania jakiejkolwiek rekompensaty.
  • 34 Osoby zagrażające bezpieczeństwu lub porządkowi w transporcie mogą być niedopuszczone do przewozu lub usunięte z pojazdu w dowolnym momencie przejazdu przez Kierowcę.
  • 35 Pasażerowie lub inne osoby będące sprawcami szkody, odpowiadają za szkody wyrządzone Przewoźnikowi i innym pasażerom. W razie wykrycia uszkodzenia bądź widocznego zanieczyszczenia pojazdu pasażer zobowiązany jest do naprawienia szkody powstałej z tego tytułu w mieniu Przewoźnika.

 

Dział VI Przewożenie zwierząt

  • 36 W pojazdach Przewoźnika dopuszcza się przewożenie zwierząt domowych w rozumieniu przepisów o ochronie zwierząt. Zwierzęta muszą być przewożone na kolanach pasażera w specjalnych pojemnikach przeznaczonych do ich transportu lub, jeśli są to psy, muszą być przewożone na podłodze autobusu w kagańcach i na smyczy.
  • 37 Przy zgłaszaniu zwierząt do przewozu należy okazać kierowcy dokument potwierdzający aktualne obowiązkowe szczepienie lub świadectwo zdrowia, zgodnie z odpowiednimi przepisami dotyczącymi zwalczania chorób zakaźnych zwierząt. Kierowca ma prawo odmówić przewozu zwierzęcia, jeżeli zagraża to bezpieczeństwu pozostałych pasażerów.

 

Dział VII Przewóz międzynarodowy

  • 38 Pasażer odbywający podróż z przekroczeniem granicy państwa jest zobowiązany posiadać ważny dokument podróży /np. paszport/ uprawniający do przekroczenia granicy, wymaganą wizę lub inny ważny dokument uprawniający do wjazdu i pobytu na tym terytorium, zezwolenie na wjazd do innego państwa lub zezwolenie na pobyt w innym państwie, jeżeli dokumenty takie są wymagane.
  • 39 W przewozie międzynarodowym pasażer niebędący obywatelem kraju członkowskiego Unii Europejskiej jest zobowiązany posiadać ważny dokument podróży /np. paszport/ oraz dokument uprawniający do wjazdu na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej lub wyjazdu z tego terytorium, zgodnie z postanowieniami odpowiednich przepisów, a w szczególności ustawy z dnia 13 czerwca 2003r. o cudzoziemcach /Dz. U. 2006, Nr 234, poz. 1694/.
  • 40 Jeżeli przewóz, zgodnie z treścią umowy przewozu, odbywa się przez terytorium kraju członkowskiego Unii Europejskiej, pasażer niebędący obywatelem kraju członkowskiego Unii Europejskiej jest zobowiązany posiadać ważny dokument podróży /np. paszport/ oraz dokument uprawniający do wjazdu na terytorium państw członkowskich Unii Europejskiej, przez które odbywa się przewóz.
  • 41 Przy wsiadaniu do pojazdu pasażer obowiązany jest okazać kierowcy dokumenty uprawniające do przekroczenia granicy.
  • 42 Kierowca może odmówić wykonania przewozu w razie nie posiadania przez pasażera dokumentów uprawniających do przekroczenia granicy.
  • 43 W przypadku stwierdzenia przez uprawnione Organy, że pasażerowi nie przysługuje prawo wjazdu na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, opuszczenia tego terytorium lub wjazdu na terytorium albo opuszczenia terytorium innego państwa, Przewoźnik nie ponosi kosztów kar poniesionych z tego tytułu uregulowanych w przepisach poszczególnych państw. W przypadku poniesienia przez Przewoźnika jakichkolwiek kosztów z tego tytułu, pasażer zobowiązany jest do ich zwrotu.

 

Dział VIII Zmiana lub odstąpienie od umowy przez pasażera

  • 44 Klient może zmienić umowę przewozu lub odstąpić od niej nie później niż dwa dni przed planowanym wyjazdem do godziny 18:00.
  • 45 Zmiana umowy przewozu może dotyczyć terminu, godziny odjazdu oraz miejscowości przeznaczenia.
  • 46 W przypadku niepowiadomienia Przewoźnika w terminie wskazanym w § 43 o zmianie terminu lub odstąpieniu od umowy, Klient jest zobowiązany do pokrycia całkowitego kosztu podróży w terminie do 7 dni od dnia planowanego przejazdu bez dodatkowego wezwania przelewem na Rachunek Bankowy Przewoźnika – KB TRANS.

Dział IX Reklamacja

  • 47 Pasażer może składać reklamacje, skargi i w wnioski w formie pisemnej na adres KB TRANS, 26-070 Łopuszno, Gnieździska 16 listem poleconym oraz drogą elektroniczną na adres e-mail: kbtransbiuro@gmail.com zgodnie z wytycznymi zawartymi w rozporządzeniu Ministra Infrastruktury i Budownictwa oraz Ministra Gospodarki Morskiej i Żeglugi Środlądowej z dnia 13 grudnia 2017 roku, poz. 2406. Do reklamacji należy dołączyć potwierdzenie rezerwacji lub jego kopię (skan).
  • 48 W sprawach nieuregulowanych w niemniejszym regulaminie stosuje się odpowiednio przepisy ustaw, rozporządzeń i aktów wykonawczych, w szczególności rozporządzenia Ministra Infrastruktury i Budownictwa oraz Ministra Gospodarki Morskiej i Żeglugi Środlądowej z dnia 13 grudnia 2017 roku, poz. 2406, ustawy z dnia 6 września 2001 roku o transporcie drogowym (tekst jedn.:Dz.U z 2021r., poz. 919) oraz ustawy z dnia 24 czerwca 2021 roku o zmianie ustawy – Kodeks cywilny (Dz.U. 2021 poz. 1509).

 

Dział X Akceptacja warunków regulaminu i postanowienia końcowe

  • 49 Pasażer akceptuje warunki niniejszego regulaminu w chwili dokonania rezerwacji zgodnie z §2 regulaminu.
  • 50 Niniejszy regulamin wchodzi w życie z dniem zamieszczenia go na stronie internetowej Przewoźnika KB TRANS.
Busy do Niemiec z Kielc

Dane kontaktowe:

Bohaterów Warszawy 15/21

KIELCE

tel. +48 514 081 725
tel. +48 519 021 745

e-mail: przejazdy@kbtrans.pl

Masz pytania? Napisz do nas

5 + 5 =